Collapse AllExpand All

6. KSeF

Krajowy System e-Faktur (KSeF) umożliwia wystawianie i udostępnianie faktur ustrukturyzowanych. Faktura ustrukturyzowana przyjmuje format xml zgodny ze strukturą logiczną e-Faktury FA(2) opublikowaną w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE) na platformie ePUAP.

W module KSeF w Anakondzie możliwa jest obsługa faktur zakupu zaimportowanych z platformy Krajowego Systemu e-Faktur.

Aby skorzystać z tej funkcjonalności nalezy w oknie głównym programu wybrac moduł Przepływ Dokumentów, a następnie KSeF:

W efekcie wyswietlone zostanie okno, w którym mozliwe będzie wprowadzenie odpowiednich kryteriów wyszukania dokumentów pobranych z platformy KSeF (faktury zakupu):

Po uzupełnieniu odpowiednich pól i nacisnięciu klawisza <F3> lub ikony wyświetlona zostanie tabela zawierająca podstawowe dane zaimportowanych z platformy KSeF faktur zakupu:

Tabela zawiera następujące dane:

  • Stan - pierwotny stan 'W'

  • Rodzaj faktury - rodzaj zaimportowanego dokumentu:

  • Kontrahent - Symbol + nazwa kontrahenta z faktury zakupu jeżeli figuruje w kartotece kontrahentów

  • NIP - Numer Identyfikacji Podatkowej kontrahenta

  • Data wystawienia - data wystawienia faktury

  • Data dostawy - data dostawy lub wykonania usługi

  • Miejsce wystawienia - miejsce wystawienia faktury

  • Nr faktury - numer faktury

  • Waluta - waluta, w której wystawiona jest faktura

  • Kwota - kwota brutto faktury (do zapłaty)

  • Oznaczenie - oznaczenie dokumentu

  • Nr KSeF - numer identyfikacyjny nadany fakturze na platformie KSeF

  • Zagadnienie - numer zagadnienia w Przepływie Dokumentów utworzonego z faktury

  • Dowód księgowy - symbol dowodu księgowego wynikającego z zaksięgowania faktury

  • Czas pobrania - czas pobrania dokumentu z platformy KSeF

Funkcje dostępne w oknie to:

  • - pobierz dane

  • - wyświetl dane

  • - drukuj listę

  • - podgląd dokumentu

  • - twórz zagadnienie

  • - zaksięguj

  • - zmień stan

Tworzenie zagadnień

Naciśnięcie klawisza <F6> lub ikony uruchomi funkcję Twórz zagadnienie i spowoduje wyświetlenie okna z parametrami do utworzenia zagadnienia: Dokument, Komórka, Przypisz do. Do utworzonego zagadnienia przepisywane są wszystkie dostępne dane: Dokument, Komórka, Przypisz do, Kontrahent, Symbol dokumentu, Data, Kwota brutto oraz jako załącznik plik xml faktury z KSeF. Po utworzeniu zagadnienia jego numer przepisywany jest zwrotnie do dokumentu KSeF.