System Anakonda umożliwia rejestrowanie przebiegu rejestracji i wyrejestrowań pracowników w PPK
Aby to zrobić należy w oknie "Podtabele danych osobowych" dwukrotnym kliknięciem wybrać podtabelę "PPK". System wyświetli okno "PPK dla pracownika 0..." dla wybranej osoby:
Kolumny to kolejno:
Przystąpienie - data przystąpienie do PPK, wartość wymagana
Rezygnacja - opcjonalna data rezygnacji z udziału w PPK
Koniec zatrudnienia - data zakończenia zatrudnienia pracownika
Skł. prac. podst. - podstawowy wymiar składki opłacanej przez pracownika
Skł. prac. dodat. - wymiar dodatku do składki opłacanej przez pracownika
Skł. płatn. podst. - podstawowy wymiar składki opłacanej przez płatnika
Skł. płatn. dodat. - wymiar dodatku do składki opłacanej przez płatnika
Skł. obniżona - czy składka jest obniżona
PFR ID - identyfikator do PFR
TFI ID - identyfikator do TFI
Przystąpienie wysł. - data wysłania zgłoszenia do przystąpienia do PPK
Rezygnacja wysł. - data wysłania informacji o rezygnacji z udziału w PPK
Okno udostępnia następujące funkcje:
Dodawanie
Aby dodać nową informację o dołączeniu do PPK wystarczy wypełnić kolumnę z datą przystąpienia do PPK
Wprowadzone dane można zapisać wybierając z Menu polecenie "Dane" ---> funkcję "Zapisz zmiany" lub naciskając klawisz <F5> lub z paska skrótów wybierając ikonę
Usuwanie
Aby usunąć wpis należy zaznaczyć go na liście, a następnie z Menu wybrać polecenie "Dane" ---> funkcję "Usuń" lub nacisnąć klawisz <Num -> lub z paska skrótów wybrać ikonę . System zażąda potwierdzenia chęci usunięcia wybranej kwalifikacji:
Potwierdzamy usunięcie wybierając "Tak" (klawisz <T>) lub rezygnujemy naciskając "Nie" (klawisz<N>)
Drukowanie listy kwalifikacji
Aby wydrukować listę zawartość grida należy z Menu wybrać polecenie "Dane" ---> funkcję "Drukuj listę" lub nacisnąć klawisze <Ctrl> + <P> lub z paska skrótów wybrać ikonę . System wyświetli okno typowe dla opcji wydruku
Standardy systemu Anakonda związane z wyborem opcji wydruku zostały opisane w niniejszej dokumentacji w rozdziale "Samouczek" --> "Opcje wydruku"
Zaznaczamy interesujące nas opcje, a następnie potwierdzamy wydruk naciskając "OK" lub rezygnujemy wybierając klawisz "Anuluj"
Składki PPK pracownika
Aby wyświetlić historię składek na PPK dla danego zgłoszenia u pracownika należy z Menu wybrać "Dane" ---> funkcję "Składki", lub nacisnąć klawisz <F6> lub z paska skrótów wybrać ikonę . Wyświetli się następujące okno:
Okno zawiera podsumowanie składek z podziałem na miesiące i lata, Pole 'Razem' nad tabelą zawiera sumę wartości w kolumnie 'Razem składki'. Wartości odprowadzanych składek pobierane są z listy płac dla pracownika za dany miesiąc ze składników PPK00, PPK01, PPK02, PPK03, PPK04, PPKOBN. Data wysłania uzupełniana jest podczas generowania pliku xml (opisane w rozdziale Kadry/Płace - Deklaracje - PPK). W sytuacji kiedy deklaracja jest powtórnie generowana, data wysłania jest nadpisywana.
Wysłanie deklaracji PPK uniemożliwia otwarcie listy płac powiązanej z wpisem na dany miesiąc poprzez uzupełniony numer listy.
Klawisze i
lub F11/F12 lub opcje Pracownik -> Poprzedni/Następny służą do przechodzenia pomiędzy kolejnymi pracownikami, historia będzie wyświetlana dla najnowszej rejestracji pracownika do PPK.
Poprzedni - Następny Pracownik
Bez konieczności powrotu do okna "Edycja danych osobowych" można przejść do edycji PPK u poprzedniego (Menu ---> Pracownik ---> Poprzedni lub klawisz <F11> lub ikona ) lub następnego pracownika (Menu ---> Pracownik ---> Następny lub klawisz <F12> lub ikona
)