Collapse AllExpand All

2.2.12. PPK

System Anakonda umożliwia rejestrowanie przebiegu rejestracji i wyrejestrowań pracowników w PPK

Aby to zrobić należy w oknie "Podtabele danych osobowych" dwukrotnym kliknięciem wybrać podtabelę "PPK". System wyświetli okno "PPK dla pracownika 0..." dla wybranej osoby:

Kolumny to kolejno:

  • Przystąpienie - data przystąpienie do PPK, wartość wymagana

  • Rezygnacja - opcjonalna data rezygnacji z udziału w PPK

  • Koniec zatrudnienia - data zakończenia zatrudnienia pracownika

  • Skł. prac. podst. - podstawowy wymiar składki opłacanej przez pracownika

  • Skł. prac. dodat. - wymiar dodatku do składki opłacanej przez pracownika

  • Skł. płatn. podst. - podstawowy wymiar składki opłacanej przez płatnika

  • Skł. płatn. dodat. - wymiar dodatku do składki opłacanej przez płatnika

  • Skł. obniżona - czy składka jest obniżona

  • PFR ID - identyfikator do PFR

  • TFI ID - identyfikator do TFI

  • Przystąpienie wysł. - data wysłania zgłoszenia do przystąpienia do PPK

  • Rezygnacja wysł. - data wysłania informacji o rezygnacji z udziału w PPK

Okno udostępnia następujące funkcje:

  • Dodawanie

    Aby dodać nową informację o dołączeniu do PPK wystarczy wypełnić kolumnę z datą przystąpienia do PPK

    Wprowadzone dane można zapisać wybierając z Menu polecenie "Dane" ---> funkcję "Zapisz zmiany" lub naciskając klawisz <F5> lub z paska skrótów wybierając ikonę

  • Usuwanie

    Aby usunąć wpis należy zaznaczyć go na liście, a następnie z Menu wybrać polecenie "Dane" ---> funkcję "Usuń" lub nacisnąć klawisz <Num -> lub z paska skrótów wybrać ikonę . System zażąda potwierdzenia chęci usunięcia wybranej kwalifikacji:

    Potwierdzamy usunięcie wybierając "Tak" (klawisz <T>) lub rezygnujemy naciskając "Nie" (klawisz<N>)

  • Drukowanie listy kwalifikacji

    Aby wydrukować listę zawartość grida należy z Menu wybrać polecenie "Dane" ---> funkcję "Drukuj listę" lub nacisnąć klawisze <Ctrl> + <P> lub z paska skrótów wybrać ikonę . System wyświetli okno typowe dla opcji wydruku

    Standardy systemu Anakonda związane z wyborem opcji wydruku zostały opisane w niniejszej dokumentacji w rozdziale "Samouczek" --> "Opcje wydruku"

    Zaznaczamy interesujące nas opcje, a następnie potwierdzamy wydruk naciskając "OK" lub rezygnujemy wybierając klawisz "Anuluj"

  • Składki PPK pracownika

    Aby wyświetlić historię składek na PPK dla danego zgłoszenia u pracownika należy z Menu wybrać "Dane" ---> funkcję "Składki", lub nacisnąć klawisz <F6> lub z paska skrótów wybrać ikonę . Wyświetli się następujące okno:

    Okno zawiera podsumowanie składek z podziałem na miesiące i lata, Pole 'Razem' nad tabelą zawiera sumę wartości w kolumnie 'Razem składki'. Wartości odprowadzanych składek pobierane są z listy płac dla pracownika za dany miesiąc ze składników PPK00, PPK01, PPK02, PPK03, PPK04, PPKOBN. Data wysłania uzupełniana jest podczas generowania pliku xml (opisane w rozdziale Kadry/Płace - Deklaracje - PPK). W sytuacji kiedy deklaracja jest powtórnie generowana, data wysłania jest nadpisywana.

    Wysłanie deklaracji PPK uniemożliwia otwarcie listy płac powiązanej z wpisem na dany miesiąc poprzez uzupełniony numer listy.

    Klawisze i lub F11/F12 lub opcje Pracownik -> Poprzedni/Następny służą do przechodzenia pomiędzy kolejnymi pracownikami, historia będzie wyświetlana dla najnowszej rejestracji pracownika do PPK.

  • Poprzedni - Następny Pracownik

    Bez konieczności powrotu do okna "Edycja danych osobowych" można przejść do edycji PPK u poprzedniego (Menu ---> Pracownik ---> Poprzedni lub klawisz <F11> lub ikona ) lub następnego pracownika (Menu ---> Pracownik ---> Następny lub klawisz <F12> lub ikona )