Collapse AllExpand All

2.2.3. Angaże

System Anakonda umożliwia rejestrowanie angaży pracowników.

Aby przeglądać angaże pracownicze należy w oknie "Podtabele danych osobowych" dwukrotnym kliknięciem wybrać podtabelę "Angaże". System wyświetli okno "Edycja angaży dla pracownika : ..." dla wybranej osoby:

aby filtrować angaże pracownika należy skorzystać z klawisza <F3>, ikony , bądź wybrać z menu "Dane" a następnie "Wyświetl dane"

W oknie znajdują się wszystkie angaże pracownika, tabela zawiera kolumny:

  • Od kiedy - data rozpoczęcia angażu. W przypadku gdy to pierwszy angaż tego pracownika, pole zostanie automatycznie uzupełnione datą rozpoczęcia umowy. Jeśli pracownik posiada już angaż do tej umowy w systemie, to pole zostanie uzupełnione dniem następującym po dniu zakończenia ostatniego angażu tej umowy.

  • Do kiedy - data zakończenia, może być pusta

  • Miejsce - miejsce pracy

  • Komórka - komórka zatrudniająca

  • Stanowisko - stanowisko-angaż

  • Płaca - płaca za angaż

  • Stawka - stawka za angaż

  • Dod. funkcyjny - wysokość dodatku funkcyjnego z angażu

  • Kat. zasz. - kategoria zaszeregowania na angażu

Na oknie dostępne są funkcje:

  • Edycja danych angażu

    Anakonda pozwala na modyfikację wszystkich danych angażu poza numerem angażu, oraz umową i pracownikiem których dotyczy angaż.

    Pola obowiązkowe to:

    • Angaż od - data rozpoczęcia angażu

    • Miejsce pracy - ze słownika "Miejsca pracy"

    • Komórka zatrud - ze słownika "Komórki organ. zatrudniające pracow."

    • Rodzaj pracow - ze słownika "Rodzaje pracowników"

    • Gr. pracowników - ze słownika "Grupy pracowników"

    • Stanowisko-angaż - ze słownika "Stanowiska pracy"

    • Stanowisko pracy - ze słownika "Stanowiska pracy - miejsca"

    • Kalendarz - ze zdefiniowanych w firmie kalendarzy

    • Etat - wymiar etatu od 0.00(1% etatu) do 1.00(pełny etat). Pole nie jest możliwe do modyfikacji, jeżeli angaż występuje na jakiejkolwiek liście płac.

    dodatkowo dostępne są pola:

    • Angaż do - data zakończenia angażu, pusta oznacza na czas nieokreślony

    • Zawód wykon - ze słownika "Klasyfikacja zawodów i specjalności"

    • Stanow.kosztów - ze słownika "Stanowiska kosztów"

    • Lista płac - do wyboru spośród zdefiniowanych w firmie list płac

    • Grupa zaszereg. - identyfikator grupy zaszeregowania

    • Kategoria zaszer. - identyfikator kategorii zaszeregowania

    • Płaca - płaca za angaż

    • Stawka - stawka za angaż

    • Dod.funkcyjny - dodatek funkcyjny

    • Ryczałt - wartość ryczałtu angażu

    • Dodatek 1, 2 - pola do wprowadzenia dodatków za angaż

    • Czy zerowy PIT - pole do odznaczania czy jest zerowy PIT dla osób poniżej 26 roku życia

    • Ulga dla klasy śr - domyślnie zaznaczone - ulga dla klasy średniej

    • Ulga dla rodziny 4+ - zaznaczyć jeżeli przysługuje ulga dla rodziny wielodzietnej (czworo dzieci i więcej)

    • Ulga na powrót - zaznaczyć jeżeli przysługuje ulga dla osób powracających z zagranicy

    • Ulga dla emeryta - zaznaczyć jeżeli ma byc odliczana ulga dla emeryta

    Zmienione wartości mogą zostać zapisane w systemie ikoną , klawiszem <F5>, lub wyborem opcji "Zapisz zmiany" z menu "Angaż"

    Dane sprzed modyfikacji mogą zostać przywrócone ikoną , klawiszem <F8> lub wyborem opcji "Cofnij zmiany" z menu "Angaż"

    W tym samym oknie możemy edytować dane poprzedniego ("Poprzedni" w menu "Umowa/pracownik" lub klawisz <F11> lub ikona ), lub następnego pracownika ("Następny" w menu "Umowa/pracownik" lub klawisz <F12> lub ikona )

  • Składniki specjalne angażu

    aby filtrować składniki specjalne angażu należy skorzystać z klawisza <F3>, ikony , bądź wybrać z menu "Składniki" a następnie "Wyświetl dane"

    W oknie znajdują się składniki specjalne angażu, tabela zawiera kolumny:

    • Składnik - identyfikator składnika płacowego, możliwy wybór z listy składników wykorzystując klawisz <F1>

    • Opis - opis składnika płacowego wyświetlany w oparciu o jego identyfikator

    • Data Od - data od kiedy obowiązuje składnik

    • Data Do - data do kiedy obowiązuje składnik, jeśli pusta to jest to składnik na czas nieokreślony

    • Wartość - wartość składnika angażu

    UWAGA!

    Data od może być jedynie datą początku angażu lub pierwszym dniem miesiąca. Data do może być pusta lub datą końca angażu lub ostatnim dniem miesiąca. Jeśli w jednym angażu występuje kilkukrotnie ten sam składnik, to daty końca i początku nie mogą się zazębiać, może być między nimi luka.

    W oknie dostępne są funkcje:

    • Dodaj

      aby dodać składnik należy uzupełnić ostatni wiersz tabeli danymi składnika jaki dodajemy

    • Zapisz

      zapisanie składników specjalnych angażu możliwe jest korzystając z ikony , klawisza <F5>, bądź wybierając opcję "Zapisz" z menu "Składniki"

    • Usuń

      aby usunąć składnik specjalny angażu należy zaznaczyć wybrany wiersz, a następnie nacisnąć klawisz <Num->, albo przycisk , albo wybrać "Usuń" z menu "Składniki"

    • Drukuj

      Aby wydrukować listę składników specjalnych angażu należy z Menu wybrać polecenie "Składniki" ---> funkcję "Drukuj" lub nacisnąć klawisze ,Ctrl> + <P> lub z paska skrótów wybrać ikonę . System wyświetli okno typowe dla opcji wydruku.

      Standardy systemu Anakonda związane z wyborem opcji wydruku zostały opisane w niniejszej dokumentacji w rozdziale "Samouczek" --> "Opcje wydruku"

  • Drukowanie zawartości listy

    Wydruk widocznej tabeli poprzez Ctrl+P, ikonę , albo wybór z menu "Dane" opcji "Drukuj l"

O dodawaniu angaży można przeczytać w dokumentacji użytkownika, w dziale "Zatrudnienie" modułu "Kadry".

W tym samym oknie możemy edytować dane poprzedniego ("Poprzedni angaż" w menu "Angaż" lub klawisz <F11> lub ikona ), lub następnego angażu ("Następny angaż" w menu "Angaż" lub klawisz <F12> lub ikona )

  • Praca bieżąca - aby uzyskać wzory dokumentów dla pracownika należy wybrać <F8>, ikonę , bądź wybrać z menu "Dane" a następnie "Praca bieżąca"

    następnie po zatwierdzeniu "Wybierz" uzyskamy grid z rodzajami dokumentów do wyboru, domyślnie odfiltrowany przez grupę dokumentów 01 - umowy. Domyślny filtr jest ustawiany tylko jeżeli jest zdefiniowana jedna grupa dokumentów w kadry/płace - grupy dokumentów (grupa to pierwsze dwa znaki). Jeżeli jest ich więcej filtr nie jest uzupełniany.

    Wzory dokumentów oferują następujące funkcjonalności:

    • Edytuj definicje szablonu - ikona , klawisz <F4>, lub wybór opcji "Edytuj definicje szablonu" z menu "Wzory dokumentów"

    • Wyświetl dane - ikona , klawisz <F3> lub wybór opcji "Wyświetl dane" z menu "Wzory dokumentów"

    • Drukuj listę szablonów - ikona , kombinacja klawiszy <CTRL+P> lub wybór opcji "Drukuj listę szablonów" z menu "Wartość"

    • Drukuj dokument - ikona , kombinacja klawiszy <CTRL+O> lub wybór opcji "Drukuj dokument" z menu "Wartość". Wydruk uzupełnia pola techniczne jak np. '$$kozatrumoprangaz.etat$$' odpowiednimi danymi pracownika, po czym otwiera się okno które pozwoli dokonać dalszych poprawek na wydruku. Po zamknięciu go otwierany jest podgląd wydruku z możliwością przesłania dokumentu na drukarkę.