Collapse AllExpand All

2.2.2. Adresy

Funkcjonalność "Adresy" służy do rejestracji danych adresowych osób zarejestrowanych w Kartotece Osobowej systemu Anakonda z możliwością określenia jednego z wielu rodzajów adresów.

Aby rejestrować adresy osoby należy w oknie "Podtabele danych osobowych" dwukrotnym kliknięciem wybrać podtabelę "Adresy". System wyświetli okno "Edycja danych adresowych pracownika..." dla wybranej osoby:

Okno umożliwia skorzystanie z następujących funkcji:

  1. Dodawanie nowego adresu

    Aby dodać nowy adres należy z Menu wybrać polecenie "Dane" ---> funkcję "Dodaj" lub nacisnąć klawisz <Num +> lub z paska skrótów wybrać ikonę . System wyświetli okno "Dodawanie nowego adresu dla pracownika":

    W polu "Rodzaj adresu" należy wprowadzić jeden z rodzajów adresu, naciskając klawisz <F1> lub ikonę możemy skorzystać ze słownika "Rodzaje adresów"

    W polu "Gmina" naciskając klawisz <F1> lub ikonę możemy skorzystać ze słownika "Gminy". Słownik Gmin jest słownikiem hierarchicznym, w związku z tym możemy wyświetlić go jako listę lub drzewo naciskając klawisze <Ctrl+D>.

    W poszczególne pola okna "Dodawanie nowego adresu dla pracownika" wpisujemy dane adresowe dotyczące wybranego rodzaju adresu

    Naciśnięcie skrótu klawiszowego <F1> lub ikony w polu "Kod i miejscowość" spowoduje otworzenie strony poczty polskiej, zawierającej wszystkie możliwe kody pocztowe w Polsce

    Wprowadzone dane możemy zapisać wybierając z Menu polecenie "Dane" ---> funkcję "Zapisz" lub naciskając klawisz <F5> lub z paska skrótów wybierając ikonę

    Aby cofnąć wprowadzone zmiany z Menu wybieramy polecenie "Dane" ---> funkcję "Cofnij" lub naciskamy klawisz <F8> lub z paska skrótów wybieramy ikonę

  2. Edycja adresu

    Aby edytować dane adresowe należy zaznaczyć go LPM na liście w oknie "Edycja danych adresowych pracownika ...", a następnie z Menu wybrać polecenie "Dane" ---> funkcję "Edytuj" lub nacisnąć klawisz <F4> lub z paska skrótów wybrać ikonę .System wyświetli okno zawierające wprowadzone uprzednio dane adresowe:

    Jeżeli chcemy zapisać wprowadzone zmiany należy z Menu wybrać polecenie "Dane" ---> funkcję "Zapisz" lub nacisnąć klawisz <F5> lub z paska skrótów wybrać ikonę

    Cofnięcie zmian uzyskamy poprzez Menu ---> Dane ---> Cofnij" lub naciśnięcie klawisza <F8> lub ikony

    W tym samym oknie możemy edytować dane poprzedniego (Menu ---> Dane ---> Poprzedni adres lub klawisz <F11> lub ikona )lub następnego adresu (Menu ---> Historia ---> Następny adres lub klawisz <F12> lub ikona )

  3. Usuwanie adresu

    Aby usunąć zapis o adresie należy zaznaczyć go na liście w oknie "Edycja danych adresowych pracownika ...", a następnie z Menu wybrać polecenie "Dane" ---> funkcję "Usuń" lub nacisnąć klawisz <Num -> lub z paska skrótów wybrać ikonę . System zażąda potwierdzenia chęci usunięcia adresu:

    Potwierdzamy usunięcie wybierając "Tak" (klawisz <T>) lub rezygnujemy naciskając "Nie" (klawisz<N>)

  4. Drukowanie listy adresów pracownika

    Aby wydrukować listę adresów pracownika widoczną w oknie "Edycja adresów dla pracownika ..." należy z Menu wybrać polecenie "Dane" ---> funkcję "Drukuj" lub nacisnąć klawisze <Ctrl> + <P> lub z paska skrótów wybrać ikonę . System wyświetli okno typowe dla opcji wydruku

    Standardy systemu Anakonda związane z wyborem opcji wydruku zostały opisane w niniejszej dokumentacji w rozdziale "Samouczek" --> "Opcje wydruku"

    Zaznaczamy interesujące nas opcje, a następnie potwierdzamy wydruk naciskając "OK" lub rezygnujemy wybierając klawisz "Anuluj"

  5. Poprzedni - następny pracownik

    Bez konieczności powrotu do okna "Edycja danych osobowych" możemy tu edytować dane adresowe poprzedniego (Menu ---> Pracownik ---> Poprzedni lub klawisz <F11> lub ikona ) lub następnego pracownika (Menu ---> Pracownik ---> Następny lub klawisz <F12> lub ikona )

    Inny pracownik - skrót klawiszowy <Ctrl>+<S>, ikona lub polecenie "Inny pracownik" z menu "Pracownik"