Collapse AllExpand All

1.1. Tworzenie nowej receptury

Aby zdefiniować nową recepturę należy w Oknie "Edycja receptur" zaznaczyć oddział dla którego chcemy zdefiniować recepturę, a następnie z Menu wybrać polecenie "Receptury" ---> funkcję "Dodaj" lub nacisnąć klawisz <Num+> lub z paska skrótów wybrać ikonę . Pojawi się okno "Nowa receptura":

Wprowadzamy identyfikator artykułu, dla którego chcemy wprowadzić recepturę (naciskając ikonę lub klawisz <F1> możemy skorzystać z okna "Wybór artykułu"), a następnie określić dla jakiej jego ilości w pierwszej i drugiej jednostce miary ma być ustalona receptura. W oknie "Data od" wpisujemy datę, od której ma obowiązywać receptura (naciskając klawisz <F1> możemy skorzystać z kalendarza), 'Data do' jest polem opcjonalnym i oznacza termin ważności receptury, gdy minie, zablokowana zostaje możliwość tworzenia PW dla tego artykułu, w harmonogramie znajduje się funkcja, która informuje zdefiniowane osoby o nadchodzącym końcu terminu ważności receptury. Wprowadzone dane zapisujemy z Menu wybierając polecenie "Plik" ---> funkcję "Zapisz" lub naciskając klawisz <F5> lub z paska skrótów wybierając ikonę .

Zapisanie zmian spowoduje pojawienie się okna "Nowa pozycja dla...":

Wpisujemy identyfikator składnika receptury (naciskając klawisz <F1> lub ikonę możemy skorzystać z okna "Wybór artykułu") a następnie jego ilości w pierwszej i drugiej jednostce miary zużyte dla ilości produktu, którą określiliśmy w poprzednim oknie. Wpisujemy również magazyn, z którego pobierane są składniki (magazyn surowców). Jest to konieczne do późniejszego automatycznego tworzenia dokumentów magazynowych typu RW ze składnikami na pozycjach. Zapisujemy wprowadzone dane z Menu wybierając polecenie "Plik" ---> funkcję "Zapisz" lub naciskając klawisz <F5> lub z paska skrótów wybierając ikonę .

Po zapisaniu zmian program "wyczyści" poszczególne pola umożliwiając nam tym samym wprowadzenie kolejnego składnika. Można to również zrobić z Menu wybierając polecenie "Plik" ---> funkcję "Nowy" lub naciskając klawisz <Num +> lub z paska skrótów wybierając ikonę .

Jeżeli chcemy zakończyć dodawanie składników do receptury należy zamknąć okno z Menu wybierając polecenie "Plik" funkcję "Zamknij" lub naciskając klawisz <Esc>.

Nowa receptura pojawi się w oknie "Edycja receptur" wraz ze zdefiniowanymi dla niej składnikami, datą od której obowiązuje i symbolem stanu 'W' (wprowadzona).