Collapse AllExpand All

7.8. Zamykanie zamówienia

Wprowadzenie danych podstawowych zamówienia spowoduje pojawienie się go na liście zamówień i oznaczenie go symbolem 'W' (wprowadzone).

Aby wprowadzone zamówienie było gotowe należy zmienić jego stan na 'G' (gotowe do wysłania do dostawcy). W tym celu zaznaczamy interesujące nas zamówienie na liście w oknie "Edycja zamówień dostawców", a następnie z Menu wybieramy polecenie "Zamówienie" ---> funkcję "Zamknij" lub naciskamy klawisze <Ctrl> + <+> lub z paska skrótów wybieramy ikonę .

Powtórzenie funkcji "Zamknij" zmieni stan zamówienia na 'A' (zaakceptowane przez dostawcę).

Zamykając zamówienie zmieniamy jego stan. Możliwe wartości to:

  • W - wprowadzone

  • G - Gotowe (wysłane do dostawcy)

  • A - Akceptowany (zaakceptowane przez dostawcę - zamówienie "w drodze" - ilości z zamówienia w stanie 'A' widoczne są po wyświetleniu tabeli "Analiza stanów" dla danego artykułu)

  • Z - Zrealizowane (zrealizowane w całości - stan nadawany automatycznie na podstawie wprowadzonych dostaw)

W zależności od stanu zamówienia:

  • w stanie W - możliwe jest usuwanie zamówienia, dodawanie/usuwanie pozycji, edycja pozycji, dodawanie/usuwanie pozycji opisowych, edycja pozycji opisowych.

  • w stanie G - możliwe jest anulowanie pozycji, zmiana artykułu (dodawanie zamienników), zmiana klucza zamówienia. Nie jest możliwe dodawanie/usuwanie pozycji, dodawanie/usuwanie pozycji opisowych.

  • w stanie A - możliwe jest anulowanie pozycji. Nie jest możliwe dodawanie/usuwanie pozycji, dodawanie/usuwanie pozycji opisowych.

  • w stanie Z - możliwe jest wyłącznie przeglądanie zamówienia.

    Uwaga: Należy pamiętać, że nie można otworzyć zamówienia ze stanów: 'Z', 'A', 'G'. Można jedynie modyfikować zamówione ilości poprzez funkcję anulowania.

Zamówienie w stanie 'Z' (zamknięte) jest niemożliwe do usunięcia, a jego pozycje nie mogą być pobierane do pozycji dostaw.

W przypadku nieprawidłowości w danych stwierdzonych podczas zamykania zamówienia system wyświetli odpowiedni komunikat:

Data poza zakresem

Błąd w pobieraniu danych klucza.

Nie podano waluty.

Kontrahent na zamówieniu jest nieaktywny.

Sprzedawca na zamówieniu jest nieaktywny.

Podczas weryfikacji danych kontrahenta wystąpił błąd. Jeśli problem będzie się powtarzać prosimy skontaktować się z administratorem systemu.

Podczas weryfikacji danych sprzedawcy wystąpił błąd. Jeśli problem będzie się powtarzać prosimy skontaktować się z administratorem systemu.

Podczas weryfikacji danych wyznacznika wystąpił błąd. Jeśli problem będzie się powtarzać prosimy skontaktować się z administratorem systemu.

Numer zamówienia jest niepoprawny.

Brak oddziału w danych zamówienia.

Oddział zamówienia niezgodny z oddziałem zalogowania.

Podczas weryfikacji miejsca dostawy wystąpił błąd. Jeśli problem będzie się powtarzać prosimy skontaktować się z administratorem systemu.

Kontrahent do którego ma zostać dostarczone zamówienie jest nieaktywny.

Nie podano waluty na zamówieniu.

Brak sposobu zapłaty na zamówieniu.