Obsługa kilku sposobów zapłaty w paragonach fiskalnych
W słowniku Sposoby zapłaty należy zaznaczyć dla których sposobów zapłaty ma być automatycznie tworzona pozycja raportu kasowego podczas zamykania faktur i paragonów fiskalnych: Dane podstawowe --→ Słowniki --→ Sposoby zapłaty
W definicjach kas/banków należy uzupełnić konta księgowe dla wykorzystywanych sposobów zapłaty: Księgowość ---> Dane podstawowe ---> Kasy/Banki ---> Dane dodatkowe --→ Sposoby zapłaty
W paragonie fiskalnym, który wymaga podzielenia płatności wg sposobu zapłaty należy uzupełnić odpowiednie kwoty: Sprzedaż --→ Paragony fiskalne --→ Płatności
Zamknięcie paragonu fiskalnego utworzy w raporcie kasowym oddzielne pozycje wg podzielonych w paragonie płatności: Księgowość --→ Raporty/wyciągi --→ Pozycje
Niezależnie od tego, czy pozycja raportu kasowego została automatycznie utworzona z paragonu lub faktury czy też została dodana „ręcznie”, operator może wybrać dla niej odpowiedni sposób zapłaty. Jeżeli kasa/ bank będą mieć zdefiniowane konta dla poszczególnych sposobów zapłaty (punkt 1.), podczas zamykania raportu kasowego i tworzenia z niego dowodu księgowego system uzupełni konta kasy/banku wg tych definicji pomijając konto księgowe zdefiniowane dla całej kasy/banku. Jeżeli sposób zapłaty pozostanie nieuzupełniony – konto księgowe zostanie pobrane z definicji kasy/banku:
W efekcie raport kasowy zostanie automatycznie zaksięgowany na konta przypisane poszczególnym sposobom płatności.