W systemie Anakonda znajduje się funkcja skanująca i rozpoznająca dowody dostaw. Żeby z niej skorzystać, w gridzie z dowodami dostaw należy wybrać polecenie "Skany dowodu" z menu "Dowody dostaw", lub ikonę z menu podręcznego.
Na oknie dostępne są następujące funkcje:
Skanuj dowód - skrót klawiszowy <CTRL> + <Q>, ikona z menu podręcznego lub funkcja "skanuj" z menu "Skan". Funkcja ta rozpoczyna pracę skanera. System wyświetli okno z dwoma trybami do wyboru:
Pierwszy z nich - wybrany dokument - przypisuje zeskanowany dokument do wybranego dowodu dostawy. Drugi - wyszukaj dokumenty - uruchamia mechanizm OCR i automatycznie wyszukuje dowód dostawy odpowiedni do zeskanowanego dokumentu.
Jeżeli skaner jest odpowiednio podłączony i zainstalowany na komputerze, oraz konfiguracja skanera w systemie Anakonda jest poprawnie wykonana, system wyświetli okno służące do przeprowadzenia skanów. Następnie system w zależności od opcji przypisze zeskanowane dokumenty do wybranego dowodu dostawy lub wyszuka odpowiednie dla skanów dokumenty. Więcej informacji na temat konfiguracji skanera w systemie Anakonda można znaleźć we wprowadzeniu dokumentacji użytkownika w dziale "Konfiguracja programu"
Wczytaj dowód - skrót klawiszowy <CTRL>+<W>, ikona ; Funkcja analogiczna do poprzedniej, z tą różnicą, że nie jest uruchamiany tryb skanowania. Należy wybrać gotowe skany do wczytania.
Podgląd skany - skrót klawiszowy <ENTER>, ikona ; Funkcja uruchamia pogląd zapisanego pliku.
Usuń - skrót klawiszowy <NUM ->, ikona ; Usuwanie skanów dowodów dostaw.
Przesuń dowód dostawy - skróty klawiszowe <F11>, <F12>, ikony
; Funkcje zmieniające wybrany dowód dostawy bez konieczności zamykania okna z zapisanymi skanami.
Jeżeli system nie poradzi sobie z automatycznym wyszukaniem dowodu dostawy na podstawie skanu, wyświetli o tym komunikat i poprosi operatora o ręczne wskazanie dowodu dostawy. W takim przypadku należy wypełnić wszystkie widoczne na ekranie pola tak, żeby były zbieżne z podglądem skanu.
UWAGA!!!! Chcąc korzystać z funkcji OCR konieczne jest zainstalowanie biblioteki tesseract w wersji 3.01 lub wyższej.
UWAGA!!! Aby skanowanie dowodów dostaw przebiegło pomyślnie, symbol trasy zdefiniowany w Anakondzie musi mieć dokładnie 4 znaki
Możliwe jest zapisanie wszystkich skanów z dowodów dostaw widocznych na liście dokumentów
W oknie "Edycja dowodów dostaw" należy w filtrze wpisać daty oraz symbol kontrahenta. Wówczas uaktywnia się ikona w menu podręcznym. Można do tego celu użyć również skrótu klawiszowego <CTRL>+<B> lub polecenia "Zapis skanów dowodów" z menu "Dowody dostaw". Użytkownik, w oknie dialogowym powinien wybrać katalog zapisu i użyć klawisza "Start". Klawisz "Zamknij" przerywa operacje.
Jeżeli skany dowodów dostaw zapisywane są na montowanym zasobie i z takich względów ów zasób nie będzie dostępny, wówczas system pozwoli usunąć plik z dowodu dostaw nie usuwając fizycznie odłożonego na serwerze pliku. Dodatkowo przed zapisem pliku sprawdzane jest czy katalog podany jako parametr serwera jest dostępny. Do nazwy plików które zostały zeskanowane dołączona zostanie dokładna data ich zeskanowania. Szersze informacje na temat konfiguracji serwera w "Dokumentacji Administratora"