W Anakondzie istnieje możliwość importu zamówień z plików XML dostarczonych za pośrednictwem systemu ECOD.
W tym celu, będąc w oknie z listą zamówień, użytkownik powinien wybrać polecenie "Import z XML" z menu "Zamówienia", użyć skrótu klawiszowego <CTRL>+<I> lub ikony z menu podręcznego.
Warunki jakie trzeba spełnić by import przebiegł pomyślnie:
kontrahenci winni mieć w swoich danych dodatkowych zdefiniowane numery GLN/ILN (w ten sposób są identyfikowani z kontrahentami w zamówieniu w XML),
artykuły winny mieć wypełnione w swoich danych dodatkowych kody EAN (w ten sposób artykuły są identyfikowane z artykułami z zamówienia w XML),
winien być wypełniony numer GLN w danych oddziału, do którego importowane jest zamówienie,
w danych dodatkowych kontrahenta powinny być zdefiniowane ścieżki dostępu do katalogów, z których Anakonda będzie pobierać pliki XML,
Operator po pobraniu zamówień z ECOD powinien umieścić ściągnięte pliki w zdefiniowanych katalogach. Po użyciu funkcji importu zamówień z plików xml w zdefiniowanych katalogach pojawi się katalog "Zaimportowane". Będą do niego przenoszone wszystkie pliki, które udało się zaimportować.
Do nagłówków zaimportowanych zamówień od odbiorców pobierane będą dane z "danych do fakturowania" tak samo jak ma to miejsce przy ręcznym dodawaniu zamówienia od odbiorcy.
Zasada działania algorytmu:
Przeglądane są po kolei wszystkie katalogi / foldery zapisane w kontrahentach. Pobierane są stamtąd pliki xml.
Na serwerze:
1. sprawdzana jest formalna poprawność pliku xml (Błąd: Niepoprawny plik XML)
2. sprawdzane jest czy plik zawiera zamówienie Tag: Document-Order. (Błąd: Plik nie zawiera zamówienia)
3. Szukany jest oddział z ILN/GLN z pliku (Błąd: Brak oddziału o GLN:...)
4. Szukany jest płatnik o GLN z pliku. Musi być dokładnie JEDEN (Błędy: Brak płatnika o GLN..... i Więcej niż jeden płatnik o GLN.....) Płatnik sprawdzany jest na podstawie pola <BuyerHeadquarters>. W przypadku gdy pole nie występuje, to płatnik pobierany jest z pola <Buyer>
5. Szukany jest kontrahent (odbiorca) o GLN z pliku. Musi być dokładnie JEDEN (Błędy: Brak kontrahenta o GLN..... i Więcej niż jeden kontrahent o GLN.....)
6. Sprawdzane są dane w podtabeli artykułu i kontrahenta - "Artykuły-oddziały", gdzie przypisane są konkretne oddziały dla importowanych artykułów. W przypadku gdy tabela jest pusta, zamówienie zostanie zaimportowane w oddziale w którym znajduje się operator. W przypadku gdy w tabeli są wypełnione dane, ale artykuł w wybranym imporcie im nie odpowiada, system wyświetli odpowiedni komunikat
7. W pliku jest numer zamówienia odbiorcy. Sprawdzane jest czy zamówienie o tym numerze dla tego kontrahenta nie istnieje już w systemie
(Błąd: Zamówienie już istnieje...)
8. Z danych do fakturowania pobierane są wyznacznik zamówienia, sposób zapłaty, sposób dostawy i projekt
9. Jeśli nie ma wyznacznika w danych do fakturowania system wyszukuje w istniejących zamówieniach takiego, które ma odpowiedniego płatnika i kontrahenta. Jako wyznacznik do nowego zamówienia pobierany jest pierwszy z brzegu
10. Po wszystkim tworzone jest zamówienie z datą z pliku. Pozycje wyszukiwane są najpierw wg kodu EAN, jak nie znajduje to wg symbolu obcego a następnie wg symbolu podstawowego (Błąd : Nie znaleziono artykułu o kodzie EAN ... i symbol ...)