Aby edytować dane wprowadzonej faktury należy zaznaczyć ją LPM na liście w oknie "Edycja faktur", a następnie z Menu wybrać polecenie "Faktura" ---> funkcję "Dane podstawowe" lub nacisnąć klawisz <F4> lub z paska skrótów wybrać ikonę . System wyświetli okno zawierające wprowadzone wcześniej dane podstawowe faktury:
* -Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
UWAGA!!!! Dokument jest blokowany do edycji, jeżeli jest edytowany przez innego operatora!!!
UWAGA: W przypadku zastosowania sposobu zapłaty z symbolem zaczynającym się od "X" termin płatności faktury również musi być prawidłowy.
UWAGA!!!! Zablokowana jest możliwość zmiany kontrahenta (odbiorca, zamawiający, płatnik) jeśli faktura jest tworzona z dowodu dostaw!!!
UWAGA!!! Nie można zmieniać kontrahenta na zablokowanego.
Jeżeli w pola Odbiorca, Zamawiający, Płatnik lub Miejsce dostawy wpiszemy lub wybierzemy z listy nieaktywnego kontrahenta system wyświetli komunikat o błędzie związanym z nieaktywnym kontrahentem.
Opis faktury
W systemie istnieje możliwość wprowadzenia opisu faktury, który drukuje się na dokumencie. Żeby skorzystać z tej opcji należy z menu "Dokument" wybrać funkcję Opis lub użyć skrótu klawiszowego <CTRL>+<F4>. Wówczas operator będzie miał możliwość zdefiniowania dowolnego opisu faktury.
Dane HDI/CMR
Jeżeli do faktury powinny drukować się dokumenty HDI/CMR, operator powinien wypełnić dane na podstawie, których dokumenty będą tworzone. W tym celu konieczne jest wyświetlenie okna "Dane HDI/CMR". Okno wywołać można korzystając ze skrótu klawiszowego <CTRL>+<H> lub wybierając polecenie "Dane HDI/CMR" z menu "Dokument". Okno do wprowadzania danych:
Na oknie należy wypełnić kontrolki niezbędne do wygenerowania odpowiednich dokumentów a następnie zapisać dane w standardowy sposób dostępny na wszystkich oknach.
Wszelkie wprowadzone zmiany możemy zapisać z Menu wybierając polecenie "Dokument" ---> funkcję "Zapisz" lub naciskając klawisz <F5> lub z paska skrótów wybierając ikonę . Przed zapisem dodatkowo kontrolowany będzie stan dokumentu, na wypadek, gdyby inny użytkownik zmienił go w czasie modyfikowania.
Aby dodać do faktury opis, z Menu należy wybrać polecenie "Dokument" ---> funkcję "Opis" lub naciskamy klawisze <Ctrl> + <F4> lub z paska skrótów wybieramy ikonę . W oknie, które się pojawi wpisujemy dodatkowy opis, który ma się pojawić na wydruku faktury.
Aby cofnąć wprowadzone zmiany z menu wybieramy polecenie "Dokument" ---> funkcję "Cofnij" lub naciskamy klawisz <F8> lub z paska skrótów wybieramy ikonę .
Bez konieczności powrotu do okna "Edycja faktur" możemy tu edytować dane podstawowe poprzedniej (Menu ---> Dokument ---> Poprzedni dokument lub klawisz <F11> lub ikona ) lub następnej faktury (Menu ---> Dokument ---> Następny dokument lub klawisz <F12> lub ikona
).
Aby zamknąć okno z Menu wybieramy "Plik" ---> funkcję "Zamknij" lub naciskamy klawisz <Esc>.