Collapse AllExpand All

2.5.6. Dekrety

Podtabela przechowuje definicje wzorów dekretacji przypisanych do rodzajów dokumentów w Zagadnieniach w module Przepływ Dokumentów. Zdefiniowane tu dane pobierane są podczas dekretowania Zagadnień i na ich podstawie tworzone są dowody księgowe na danego kontrahenta:

Tabela ta jest gridem edytowalnym, co oznacza, że dane definiujemy od razu w komórkach wybranej pozycji. W tabeli znajdują się następujące kolumny:

  • Dokument - rodzaj dokumentu wprowadzony w Zagadnieniu (Przepływ Dokumentów)

  • Dowód - id wzoru dekretacji, który służyć będzie do dekretowania zagadnień i na podstawie którego tworzone będą dowody księgowe

  • Nazwa - nazwa wzoru dekretacji, który służyć będzie do dekretowania zagadnień i na podstawie którego tworzone będą dowody księgowe

Okno zawiera następujące funkcje:

  • Dodaj -skrót klawiszowy <Num+>, ikona z menu podręcznego lub funkcja "Dodaj " z menu "Dekret", pozwala na dodanie kolejnej pozycji w tabeli

  • Zapisz zmiany -skrót klawiszowy <F5>, ikona z menu podręcznego lub funkcja "Zapisz zmiany" z menu "Dekret" powoduje zapisanie zmian w tabeli

  • Usuń - skrót klawiszowy <Num->, ikona z menu podręcznego lub funkcja "Usuń" z menu "Dekret" powoduje usunięcie zaznaczonej pozycji

  • Drukuj listę - skrót klawiszowy <Ctrl+P>, ikona z menu podręcznego lub funkcja "Drukuj listę" z menu "Dekret" pozwala na wydrukowanie listy limitów dostaw

  • Poprzedni/Następny - skrót klawiszowy <F11>, ikona z menu podręcznego lub funkcja "Poprzedni" z menu "Przesuń", oraz skrót klawiszowy <F12>, ikona z menu podręcznego lub funkcja "Następny" z menu "Przesuń" pozwalają na dynamiczną zmianę kontrahenta bez konieczności opuszczania okna.

    Naciśnięcie klawisza F1 w poszczególnych polach pozwala na wybranie odpowiedniego kodu zdefiniowanego w innych częściach programu.